Split

Seminar o kršćanskom glasu u medijima


U Klerikatu na splitskom Trsteniku, u petak 30. lipnja završio je komunikacijski seminar Kršćanski glas u medijima, koji je u organizaciji Franjevačkog instituta za kulturu mira iz Splita započeo s radom predstavljanjem programa i sudionika seminara u ponedjeljak 26. lipnja.

 

Program seminara osmislili su profesori komunikologije Danijel Labaš i Igor Kanižaj sa Sveučilišta u Zagrebu, a sastojao se od više modula kojima se pristupa temi kroz različite perspektive. Seminar je pokrenut s namjerom da po uzoru na stručna iskustva priređivača, uz oslonjenost na sličnu inozemnu praksu, polaznicama omogući dodatno stručno usavršavanje na području javnih nastupa, odnosa s medijima i na širokom medijskom području.

Na splitskom seminaru nove su komunikacijske vještine usvajali voditelji udruga kršćanske provenijencije, predstavnici crkvenih ustanova, svećenici i časne sestre te nekolicina medijskih djelatnika.

Cilj seminara bio je ne samo analizirati i istražiti svijet medija, ukazati na današnji utjecaj medija, nego i polaznike osposobiti da sami u budućnosti budu sposobni ne samo javno zastupati humanističke i vjerske vrjednote, nego i steći kritički odnos i znati odabrati medije i načine kako u njima nastupati. Također znati koje teme predstaviti, kako objasniti njihovu vjersku pozadinu, upoznati se s pozitivnim i negativnim, ali i izazovnim stranama medija te usvojiti znanja o raznim područjima medijskoga djelovanja, ali i kako predstaviti i sačuvati vlastiti vjernički identitet u novim informacijskim i komunikacijskim okolnostima u naše digitalno doba.

Na seminaru su stručnjaci i znanstvenici s različitih područja, kroz niz predavanja, vježbi, radionica, projekciju filmova i raspravu o njima, tražili od polaznika aktivno sudjelovanje te da na zadanu temu primjene što više od naučenog, a poticalo ih se i na promišljanje vjerskih tema i načina kako ih samostalno zastupati u javnosti.

Svrha ovoga projekta bila je poboljšati predstavljanje Crkve i katoličkoga nauka u medijima, kako u informativnim rubrikama i programima, tako i u radijskim i televizijskim raspravama i općenito u javnome prostoru.

KT/smn